Duets: «Η Εύα είναι επινόηση του Αδάμ»


Duets  «Η Εύα είναι επινόηση του Αδάμ» 
γράφει η Μαρία Πανούτσου
18/6/2018



‘TWO of far nobler shape, erect and tall,
Godlike erect, with native honor clad
In naked majesty, seemed lords of all’

John Milton From “Paradise Lost,” Book IV






Στον Ζυγό και  οι δύο ή  ένα  παιχνίδι για δύο

Duets  «Η Εύα είναι  επινόηση του Αδάμ» 
Γράφει η Μαρία Πανούτσου






Duets
Στον Ζυγό και  οι δύο  ή  ένα  παιχνίδι για δύο

Συνύπαρξη δυο ανθρώπων είναι δύσκολη. Ίσως η συνύπαρξη στο παιχνίδι, να γίνεται ευκολότερη. Η ιδέα των Duets "Στον Ζυγό και οι δύο ή ένα παιχνίδι για δύο"  μου γεννήθηκε όταν μια μέρα, σε ένα σχέδιο φίλου, θέλησα να "απαντήσω" με ένα  ποίημα και έτσι άρχισα να βλέπω  σχέδια, φωτογραφίες, και μικρά κείμενα ως αφορμή, ως μια ηχώ, μιας σκέψης, μιας αίσθησης του "άλλου", ένα παιχνίδι σχέσης με όσο γίνεται περισσότερη αθωότητα. Μια αθωότητα που κουβαλά την πονηριά του παιχνιδιού. Επιθυμητή συνύπαρξη στα Duets με υλικό που δημιουργείται ακριβώς για τη συνεργασία μας αυτή .
Ευχαριστώ τον Μάρκο Σαριμανώλη για τη θετική του αντιμετώπιση στην πρόταση μου και την πρόσκληση και έτσι αυτό το παιχνίδι, θα έχει τον χώρο του στην "Γραφομηχανή". Τα κείμενα που θα παρουσιάζονται και το υλικό, επιδιώκουμε το μεγαλύτερο μέρος  να είναι  πρωτοεμφανιζόμενο στην στήλη αυτή, μια και το παιχνίδι ζητά ακριβώς, μια άμεση και στο παρόν δημιουργία και συνεργασία, δύο ανθρώπων.-Μαρία Πανούτσου

Tα Duets -Στον Ζυγό και  οι δύο ή  ένα  παιχνίδι για δύο: Σύλληψη  οργάνωση και εκτέλεση της Μαρίας Πανούτσου. Σε αποκλειστικότητα στην "Γραφομηχανή".



Λίγα Λόγια
Στο  σημερινό   Duets  φιλοξενώ τον  Ugur B.Tezgel*,  ερευνητή, επιστήμονα  ποιητή,  ακτιβιστή,  ένα  νέο άνδρα. Ευγενής και  επικοινωνιακός, με πλήθος ενδιαφέροντα, από  την Τουρκία που ζει και εργάζεται στην Ελλάδα, με έναν του άρθρο με τίτλο ‘Adam and Eve’. Πιστεύω ότι η γλώσσα δεν θα σταθεί εμπόδιο στην ανάγνωση και κατανόηση  του κειμένου   του, για τους περισσοτέρους, με υπόσχεση να μεταφραστεί  το κείμενο  σε κοντινό χρονικό διάστημα. 
Ο ζωγράφος που  με συνόδευσε  στου συλλογισμούς μου  για το  Duets  αυτό,  είναι ο   LOUCAS  CRANACH  που συμπλήρωσε τις σκέψεις μου, για την  πολυδαίδαλη σχέση Αδάμ και Εύας. Το  συγκεκριμένο Duets έχει δυο μέρη,  λόγω της  σύνθεσης του.  Όλοι οι πίνακες  είναι του LOUCAS  CRANACH. 
Ευχαριστώ  τον Ugur B.Tezgel,  για την ευκαιρία  συνεργασίας ελπίζω να συνεχιστεί. 
* Ugur Buyuktezgel.
 MA Φιλοσοφία της επιστήμης, University of Queensland Αυστραλίας. Κούρδος-Τούρκος συγγραφέας και φιλόσοφος, ζει στην Ελλάδα από το 2011. Έχει ασχοληθεί με πληθώρα πεδίων έρευνας  όπως φιλοσοφία της επιστήμης, ψυχανάλυση, νευροφιλοσοφία, συγκριτική βιβλιογραφία, πολιτική φιλοσοφία, φιλοσοφία εικαστικών τεχνών και σουφισμού.  Τα έργα του έχουν δημοσιευθεί κυρίως στα τουρκικά και τα Αγγλικά.   

Μ.Π

Στο  σημερινό Duets
Κείμενο στα  αγγλικά  του  Ugur B.Tezgel:   ‘Adam and Eve’.
Επιλογή εικόνων και κείμενο:  ‘ H  έλευση του Ιερού’  της  Μαρία Πανούτσου


1. Εύα και Αδάμ

Ιουδίθ και Ολοφέρνης



2. Αδάμ και Εύα

αρσενικό και θηλυκό παγώνι



3.  Εύα  και Αδάμ

Ο Χριστός και η γυναίκα



     4. Εύα  και Αδάμ

Η Εύα και ο Έρως




‘Η Έλευση του ιερού’
Πρώτο μέρος

Η κοινωνική αισθητική και γλωσσολογική προσέγγιση του Ugur B.Tezgel  ‘Adam and Eve’ δίνει πλήθος ερεθισμάτων για σκέψη συζήτηση και γραφή. 

Καθώς την διάβαζα, η πρώτη εικόνα που ήρθε μπροστά στα μάτια μου, ήταν της Ιουδίθ -σημαντική μορφή  από την παλαιά διαθήκη-έργο του  LUCAS  CRANACH, ‘Ο φόνος του Ολοφέρνη’.   Ο Ολοφέρνης,  που σαγηνεύτηκε από την μορφή της Ιουδίθ και την εμπιστεύτηκε,  όπως ακριβώς  και ο Αδάμ την Εύα με το μήλο, για να βρει τον χαμό του. Ναι ο άνδρας όταν σαγηνεύεται  τα δίνει όλα,  στην γυναίκα που τον καταδυναστεύει με την  ομορφιά της. Η αχίλλειος  πτέρνα του  άνδρα είναι  ο πόθος του για την γυναίκα. Και τότε,  που είναι η χαρά του έρωτα; (έργο Lucas  Cranach ). Kαι αναρωτιέται κάνεις γιατί την ώρα την ηδονής ο άνδρας  είναι  τόσο απροστάτευτος; Και να και η Αυτοκρατορία των Αισθήσεων  η κλασσική πια ταινία του Nagisa Oshima,  με την θυσία του άνδρα, όχι για να σωθεί ένας λαός όπως στην περίπτωση της Ιουδίθ, αλλά  για το αδιέξοδο της ερωτικής έκστασης.

https://www.youtube.com/watch?v=n_2Q-lsHOo8
https://www.youtube.com/watch?v=50E3tL1YMeU

Μαρία Πανούτσου 14 /06/2018
Συνεχίζεται στο επόμενο το δεύτερο μέρος.





5. Αδάμ και Εύα




Ugur B.Tezgel  ‘Adam and Eve’

Adam and Eve are the two figures of Genesis with their well-known story of banishment from Heaven. We are prone to imagine them naked in the wild nature. Mother nature, from their point of view, should have been seen unknown, depthless, cold, also dangerous and terrifying. They should have been seriously frightened and frozen. To calm and warm each other, they should have hugged each other and made love, thence humanity was pullulated in the earth, accordingly.
 Passion, by nature, is potent, which must be towards the object of desire. Res Passionis! Eve knew the power which sent them to the earth so, might she have desired him, rather than Adam in their first lovemaking? Conversely, Adam had memories of heaven, so, would not he have wished to be back there when fondling Eve? In that sense, shall we re-imagine Adam and Eve? Whether they had been expanded as the two limbic faces of the timeless wisdom of eternity towards the finite nature or exiled to the earth? These questions necessitate a quasi-knowledge of the implied divine extension as follows; Do limbs inherit the essential substance of the body? Do these beings mutate through expansion into the other? Why does the eternal timelessness extend itself through randomness? Without this extension, would there be any value of nature regarding beauty, flawlessness or meticulousness? If not, would the source of expansion be due to the pure form of desire? If so, would it be residing before the word that exists at the very beginning of everything, according to Genesis? In other words, are Adam(s) and Eve(s) reproducing the genuine passion through their presence? If yes, shall we address the art of their existence in our lives? Remarkably, mother nature by itself does not contain beauty or flaws. It consists of facts, objects, forms, which all are things themselves. Therefore, the very nature of beauty (omorfia) can be marked as follows; whatever is perceivable cannot be seen beautiful because whatever exists as it is, so whatever has a form, it is a separate individual entity refers to the nature of beauty. Does this sound like a paradox? Yes, but we can take it as food for thought: Desired objects are what we perceive as the substantial extension of wisdom into nature! Considerably, ancients were much more aware of this notion of existence contrasting to their predecessors.

 Conceivably, mother nature resides beyond than good and evil, beauty and ugliness or other sorts of dualistic concepts. Within it, if an observer/experiencer makes manifestation dedicated to the God of Dreams, hence the potential of beauty comes into existence as follows; O Morpheus.... O Morphe.... O Morfe... όμορφη… One may focus on the roots of the word Omorfia-Beauty, which is related to Morpheus, known as the God of Dreams. To wit, Omorfia was not what Eve had substantially but through Adam’s perception of the limbic-ecstatic nature of her. In other words, the true self, if it is imaginable, is also the desirable object of beauty, as passion by itself, is nothing but a fuel of imagination. Simply put, this is art! Following the same path, aesthetics is the authentic reproduction of passion, primordially requires an intersubjective field between the artwork and the observer. Therefore, artworks project impulses and intentions of the artist to the person who does the act of viewing. Consequently, imagination makes the artist and the perceiver of the artwork on a conscious level, being grounded by each other. Would it be the great hoax of Morpheus on behalf of eternal wisdom, that reciprocally exceeds these limbs into the universe?
Why not?


Ugur B.Tezgel Athens / 2018

                                                                                              ---
https://www.facebook.com/profile.php?id=100012898927238&ref=br_rs
Και  ένα   Video  που με συγκίνησε και όπως μου είπε ο  Ugur, έγινε λίγο πριν φύγει από την πατρίδα του. Θα φτιαχτεί  σύντομα και η μετάφραση του κειμένου αλλά εμένα με ενδιαφέρει ο  ήχος  αυτού του  όπως είναι  και  η εικόνα του και αφήνομαι  να το αισθανθώ. https://vimeo.com/53294592Περισσότερα Περισσότερα για τον  Ugur  στα  Ελληνικά, στο επόμενο. 


   UGUR BUYUKTEZGEL 2 During my bachelor education in Social Sciences and Cultural studies in Istanbul-Turkey, and then in Queensland-Australia, where I followed graduate courses on the Philosophy of Science and Cognitive Psychology, I have obtained skills and attributes, which are related to the broader working environment of international organizations based on humanities, cultural conflicts, and international relations in both minor and major aspects, therefore cultural and art projects. Since 2011 March, I have been living in Athens/Greece; through my both internal and external occupations into multinational corporate companies, I have attained significant experiences on case management, leading field staff and workers, pricing and account management. Therefore, I have been (still is) externally contributing to different international, governmental and nongovernmental organizations including the governmental party based on labourite problems, middle east conflicts, humanitarian crisis and further relevant topics. Furthermore, I do volunteering acts of focusing on refugee and homeless protection in terms of searching for job opportunities to asylum seekers in a non-profit solidarity organization of Greek citizens. Between 2004-2011, reputable magazines published my novel and cinema critiques, stories, treatments, interviews, and philosophical essays in Turkish. I also have freelance and creative experiences in cinema including directing a short movie.

Συνεχίζεται και στο επόμενο DUETS  με κείμενα, βιογραφικά   στα Ελληνικά και σημειώσεις.



.
.
.
.
.
.
||| Το κείμενο είναι προϊον πνευματικής ιδιοκτησίας και ως εκ τούτου προστατεύεται κατά τις διατάξεις του Ελληνικού Νόμου Ν.2121/1993 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα και από τις διεθνείς συμβάσεις περί πνευματικών δικαιωμάτων. Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή για εμπορική ή άλλου είδους χρήση. Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή σε άλλα site και blog. |||



>  ακολουθήστε την κ.Μαρία Πανούτσου στο facebook


Σημειώσεις
https://sites.google.com/site/yateceng/7-sluzenie-hrista/7-3-lukas-kranah-ml
http://www.mixanitouxronou.gr/i-kafti-chira-pou-goitefse-ton-antipalo-stratigo-ke-me-dolo-katafere-na-tou-kopsi-to-kefali-ke-na-sosi-tin-patrida-tis/
https://en.wikipedia.org/wiki/Lucas_Cranach_the_Elder
https://www.youtube.com/watch?v=3dX-p0aD1uY
https://www.youtube.com/watch?v=W8H7-0gkP1o
http://www.newadvent.org/cathen/08554a.htm


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα το σχόλιο ή την κριτική σας. Η γραφομηχανή είναι ένας δικτυακός τόπος βασισμένος στην πολυφωνία και στην ελευθερία του λόγου. Όμως σχόλια με υβριστικό ή /και προσβλητικό περιεχόμενο δεν θα γίνονται δεκτά.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

μικρός ταξιδευτής: @da Cruz da Rocha (click στην εικόνα)